HTML

wwhy not? check this

Beszóltak

The cloud

3 (2) 7.10 (3) 8.04 (5) állatkirály (16) apple (3) art (5) asus (3) autó (3) beteg (2) böngésző (3) cikk (3) comic (5) desktop (5) drum and bass (2) eee (4) elektronikus zene (2) életkép (2) énblog (16) fikázás (2) firefox (2) gondolkozó (3) google (2) gutsy gibbon (5) hack (2) happy (3) hardy heron (6) hozzáadott érték (6) humor (7) ingyen (3) install (2) it (8) játék (3) képregény (3) keresőszó (2) link (2) linux (14) magyarvalóság (3) masszív (2) megmondás (3) mp3 (2) (3) nördizmus (2) open source (10) os (3) p2p (2) pc (2) realizmus (2) rss (2) social (2) software (6) solution (3) szabadszoftver (3) szimulátor (2) szoftver (2) szopás (2) tartalom (2) teszt (4) történelem (2) ubuntu (14) valóság (3) videó (8) wallpaper (2) web (3) zajt a nepnek (3) zene (9) zeneblog (4)

Ehhez tartsd magad

Creative Commons Licenc

2007.11.08. 01:31 EdBoyWW

Ubuntu 7.10: Szopóálarc Selyemből - 1.rész

Azt hiszem, akkor lett elegem a végleg Windowsból amikor már a harmadik ActiveX-es on-line víruscsekker alkalmazás szállt el IE7 alatt. Történt ugyanis, hogy a régi rendszeren a böngészés és letöltés sebessége igencsak megcsappant, és ezen a korábban maxihatásosnak vélt CFosSpeed ledúrása sem volt hajlandó segíteni. Ez váltotta ki a gyanút, miszerint egy zombinet oszlopos tagjává váltam, amely aztán szülte a döntést: az egész redmondi júzerfrendli hóbelevanc a kifinomultabbnál csilivilibb vírus és szpájverkereső szoftverportfóliójával együtt elmehet a péknek a tésztás faszára. Pont kapóra jött tehát a Gutsy telepítő CD-je.

A telepítés egyszerűbségét az előző gyorstesztben már kifejtettem, itt sem változott, sőt, a natív folyamat még gyorsabban lezajlott. Igaz, a partícionálással voltak nehézségek, de mivel azokat anno egy Suse és egy Fedora telepítés során is sikerült már leküzdenem, így végül nem okozott nagy gondot  a dolog. Újraindítás és az éles desktop Linux okozta bizsergető érzés feldolgozása után alig vártam, hogy végre megforgathassam a desktop-kockát, tehát a linuxos nVidia drájver telepítése következett jól. Nem is volt azzel probléma. Hanemaztán...

Eddig ugyanis csak fogdostam, simogattam azt a szép narancssárga szopóálarcot, milyen szép, milyen szmúsz. Azt hiszem, a képernyőfelbontás és a képfrissítésfrissítés beállítása volt az a pont, ahol elkezdtem őkelmét magamra próbálni (semmi rosszra!). Ez volt továbbá az a pont, ahol az Ubuntu elvesztette desktop-szüzességét, és belépett a konzolbol-buheráló és fórumokban-turkáló operációs rendszerek kígyózó sorába. (Itt mondom ki tehát a nagy diszklémert: az Ubuntu 7.10 nem, ismétlem, nem out-of-the-box operációs rendszer, kézhez igazításához az illetőnek nagyon sok fórumbejegyzést el kell olvasnia.) Jópár konzolparancs és konfigurációs fájl után végül a puszta próbálgatás mellett döntöttem. Működött, igazából azóta sem tudom, hogyan csináltam. 1024 x 768 32bit 85Hz WORKS! Többet nem nyúltam a képernyőbeállításokhoz, legalábbis eddig... de erről később.

Miután működésbe hoztam (per szenvedtem per izzadtam per hákoltam a-megfelelő-aláhúzandó) a kívánt képernyőbeállításokat, a Compiz-Fusionnel kezdtem el bütykölni. Persze, a fórumok itt is végig nyitva voltak, és folyamatosan izzott a synaptic csomagkezelő, de végül sikerült behoznom a beállítási paramétereket. Elmondhatom, a C-F testreszabása életem eddigi legállatabb desktop-élménye volt (leszámítva a billentyűzetkombinációk beállítását - na aaaaz szopás). Folyamatos kurjongatások közepete rugóztattam az ablakokat, nézegettem a gyönyörű áttűnéseket, állítgattam a témákat Emeraldban, gördítettem és forgattam a desktopokat, és csináltam mindenféle mást, amire már nem is emlékszem. Aztán választottam egy témát, kicsit testreszabtam, és úgy hagytam.

Itt döntöttem el, hogy ez az általam eddig látott legfejlettebb operációs rendszer (Macesek továbbra is kíméljenek, itt olyan rendszerekről van szó, amik nem csak egyféle vason futnak el, bocs). Természetesen, a szopóálarc igazi felhelyezése, csak ezután következett... de erről majd a folytatásban.

4 komment

Címkék: linux software teszt desktop os ubuntu open source 7.10 gutsy gibbon


A bejegyzés trackback címe:

https://edboyww.blog.hu/api/trackback/id/tr1221952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nfol · http://nfol.extra.hu 2007.11.14. 19:08:23

Érdekes, hogy nálad csak a felbontással voltak gondok és nem a driver telepítésével. Én azóta is az ATI meghajtó nélkül használom a rendszert.

A Compiz meg szerintem olyan plusz, amit úgysem lehet elmagyarázni annak, aki nem próbálta ki. És velük baromi nehéz megértetni, hogy pl. a négy virtuális desktopom között nem csak vakítás miatt váltok az Expo pluginnel.

EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2007.11.14. 23:19:32

A driver telepítéssel valszeg azért nincsenek gondok, mivel egy teljesen mezei, már*már referencia Geforce 6600 GT-m van. A Linuxos nvidia driverek, pedig elég jók. mellesleg, a képfrissítés váltakozása - már ha előfordul - továbbra sem determinisztikus.

A Compiz meg csak szimplán KICKS ASS! Neked mi az Expo initiate hotkey amugy?

Nfol · http://nfol.extra.hu 2007.11.15. 11:45:27

Az Expót a magányosan árválkodó F12-re állítottam be, az F11 pedig a "lapozós" taszkváltásnak van dedikálva. Nem szeretem a sokgombos hotkey-eket.

EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2007.11.15. 13:11:36

F12 jóötlet, de a lapozós taszkváltás nekem marad a super + tab. Az F11 az a FF fullscreenre van bebetonozva.
süti beállítások módosítása