HTML

wwhy not? check this

Beszóltak

The cloud

3 (2) 7.10 (3) 8.04 (5) állatkirály (16) apple (3) art (5) asus (3) autó (3) beteg (2) böngésző (3) cikk (3) comic (5) desktop (5) drum and bass (2) eee (4) elektronikus zene (2) életkép (2) énblog (16) fikázás (2) firefox (2) gondolkozó (3) google (2) gutsy gibbon (5) hack (2) happy (3) hardy heron (6) hozzáadott érték (6) humor (7) ingyen (3) install (2) it (8) játék (3) képregény (3) keresőszó (2) link (2) linux (14) magyarvalóság (3) masszív (2) megmondás (3) mp3 (2) (3) nördizmus (2) open source (10) os (3) p2p (2) pc (2) realizmus (2) rss (2) social (2) software (6) solution (3) szabadszoftver (3) szimulátor (2) szoftver (2) szopás (2) tartalom (2) teszt (4) történelem (2) ubuntu (14) valóság (3) videó (8) wallpaper (2) web (3) zajt a nepnek (3) zene (9) zeneblog (4)

Ehhez tartsd magad

Creative Commons Licenc

2008.04.24. 18:40 EdBoyWW

Ubuntu 8.04 LTS - Első install, első benyomások

Elég vegyesek. Abból, hogy ezt a postot a LiveCD-ből írom - telepítési kísérletet követően - már elég sokat elmond.

A LiveCD kipróbálása során semmi érdemleges változást nem tapasztaltam, ugyanúgy megy minden elsőre, mint az előző verzióban. Érdekesnek tartom, hogy egy LTS disztribúcióba a Firefox 3 Beta 5-öt pakolták, tekintve, hogy ez a szoftver még nem teljesen kiforrott, én produktív, vállalati környezetben nem merném használni (pl. a céges webmailem sem megy alatta). Egyetlen pozitív élményem volt viszont, amelyet megosztanék, és ez a következő: a képernyőfelbontásom minden további nélkül megy 1280 * 1024 * 85Hz-cel, mégpedig anélkül, hogy bármilyen zárt nVidia drivert felpakoltam volna. Ez erős, nagyon erős pluszpont, és látványos fejlődés.

A telepítés CD-ről is gond nélkül megy, nem kell a Live CD-t bebútolni hozzá... legalábbis nem teljesen. Mert a telepítő maga bizony Gnome alatt fut, és az X-et meg a Gnome alapjait el kell hogy indítsa hozzá. Egyszerű, 7 lépéses telepítő, automatikusan talál nyelvet, billenytűkiosztást, időzónát, teljesen kafa.
A formatáló résznél még mindig bonyolult egy kicsit egy egyszerű felhasználó számára, a tapasztaltak viszont már könnyedén elboldogulnak vele. Érdekes volt, hogy a vadiúj SATA2-es vinyómat (amelyet az alaplali chipset Primary Masterként ismert fel) ez /dev/sdb-ként szerepeltette, lehet, hogy ebből is adódhattak az utólagos gondok. Egy ponton a partícionáló segédablakot a telepítési főablak mögé dobta fel, én meg egy percig nem tudtam, hogy most lefagyott vagy mivan. Apró, de bosszantó hiba, amibe már a Gutsyban is belefutottam.

A netet természetesen a telepítés alatt is egyből megtalálta, bár azt megnézném, hogy egy autentikálós DSL nettel mit tud kezdeni. Tiszta szerencse, hogy az enyém - annak ellenére, hogy ez is az - DHCP-ből szokott egy helyi hálós IP-t kapni, és simán megy. A nyelvi csomagok letöltése és telepítése elég nehézkes volt, de ezt betudtam a szerverek terheltségének.

Telepítés közben a rendszertöltőre nem kérdezett rá (egy oprendszer van a vinyón). A telepítés befejeztével restart... és semmi.

Csak a kurzor villogó közönye, és a fekete képernyű süket, hideg csendje.

Ezt én teljes kudarcként és a Gutsy makulátlansága után egy súlyos hibaként éltem meg, de egyelőre nem adom fel. Újabb próbálkozást teszek tehát, de azt megjegyezném, hogy egy átlag júzer itt... vagy akár sokkal elezőtt is elvérzett volna.
 

5 komment

Címkék: ubuntu install 8.04 hardy heron


A bejegyzés trackback címe:

https://edboyww.blog.hu/api/trackback/id/tr71440703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2008.04.24. 20:16:17

"A formatáló résznél még mindig bonyolult egy kicsit egy egyszerű felhasználó számára"

Windows-ban nem az?

"Újabb próbálkozást teszek tehát, de azt megjegyezném, hogy egy átlag júzer itt... vagy akár sokkal elezőtt is elvérzett volna."

Az, hogy nálad nem sikerült valami, az nem jelenti azt, hogy másnál is így történne.
Amúgy ha tökéletesen működött a Gutsy nálad, akkor minek frissítettél? Sőt, ha már fent volt az előző verzió, akkor miért kellett újra cd-ről nekikezdeni, miért nem lehetett frissíteni.

Na mindegy, ez csak az én véleményem...

EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2008.04.25. 08:56:39

Na, ez már telepített alól megy, de ez a következő post témája.

1. De, a Windowsban is az. egyszerűen nem fordítanak elég figyelmet ennek az egésznek az elmagyarázására. (Kérdés, megoldható-e ez a probléma egyáltalán.)

2. Közben kiderültek más stiklik is a telepítéssel kapcsolatban, ami TUTI, hogy másnál sem jött volna össze, a köv. postban megírom.

vik · http://www.webshopexperts.hu 2008.04.25. 11:17:58

---------------------------------

"A formatáló résznél még mindig bonyolult egy kicsit egy egyszerű felhasználó számára"

Windows-ban nem az?

---------------------------------

Hát ez olyan magyaros. :) Attól hogy valami valahol szar, nehézkes, még nem kötelező mindenhol szarnak, nehézkesnek lennie.

ez amúgysem egy összehasonlító post, hanem csak első tapasztalatok. Soha nem értettem a maniac linuxgurukat, hogyha valami nem tetszene a linuxban, és azt meg mered mondani (ugye semmi sem tökéletes) akkor csakis azt a választ kaphatod hogy 'naés? a win is szar...' :D

Persze van különbség fikázás és normális, esetleg javító jellegű kritikában.

evenorbi · http://linuxman.freeblog.hu 2008.04.25. 22:29:07


kedves vik!

Azért elmondanám, hogy nyugaton nagyon ritkán kapod operációs rendszer nélkül a gépet, így ha valakinek ott Windows-t kellene felraknia, ő ugyanúgy megszenvedne a particionálós résznél (xp particionálós része ráadásul karakteres, semmi vizuális dolog nélkül), én így értettem a dolgot.
A particionálást nagyon nehéz elmagyarázni szerintem.

Ajánlom figyelmedbe a blogomat, hogy mennyire nem voltam megelégedve a Hardy-val, mert egy nagyon jól működő compiz lett agyonvágva, amit már megszoktam. Majdnem visszamentem gutsy-ra, sőt azon voltam, hogy az írtó szar Foresight Linux-ot (igen egy Linux is lehet szar) újra bevetem, mert annak kb. 5 perc az install (nem vicc, tényleg marha rövid).

Bizonyos szempontból az Ubuntu nálam második, és a Zenwalk simán vezett, más dolgoknál meg fordítva van a dolog.

Hanzo The Razor 2008.04.27. 11:32:25

Először én is csak frissíteni akartam, aztán reinstall lett a dologból...
süti beállítások módosítása